سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
دوستان
دوستان
دوستان
لینک های مفید
آخرین مطالب
امکانات جانبی
 
. به نام صاحب قیامت
شروع استقامت تا قیامت


بازگشت به صفحه اول
دعوت‌مجدد روحانی از «با سواد‌ها» برای‌بررسی توافق‌ژنو

دعوت‌مجدد روحانی از «با سواد‌ها» برای‌بررسی توافق‌ژنو
وت‌مجدد روحانی از «با سواد‌ها» برای‌بررسی توافق‌ژنو

 

به نظر می‌رسد دعوت مجدد روحانی از صاحب نظران حامی دولت به آن علت باشد که کفه صاحب‌نظران منتقد ژنو به طور محسوسی سنگین‌تر از حامیان آن است و از همین روست که روحانی برای رهایی از فشار افکار عمومی در خصوص دستاوردهای ژنو خود را نیازمند یاری صاحب‌نظران می‌بیند.

حسن روحانیبه گزارش تریبون مستضعفین حسن روحانی حقوقدانان کشور را به بررسی دقیق محتوای توافقات و اطلاع‌رسانی به جامعه دعوت کرد.

به گزارش ایسنا هیأت دولت صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی – رئیس‌جمهور – تشکیل جلسه داد.

حسن روحانی در این جلسه بر پیگیری مجدانه برنامه دولت در تحقق خواست ملی و ادامه مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 برای حراست از حقوق و منافع ملی تأکید و تصریح کرد:

دستاوردهای مرحله نخست مذاکرات هسته‌ای ایران دستاوردهای بزرگی است که در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و با حفظ همه ارزش‌های مورد قبول جامعه و حفظ حقوق هسته‌ای به دست آمده است که خشم صهیونیست‌ها نشانه‌ای بر این موفقیت‌ها است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت خبررسانی دقیق و کامل، حقوقدانان کشور را به بررسی دقیق محتوای توافقات و اطلاع‌رسانی به جامعه دعوت نمود.

کم سوادها فقط در مورد توافق‌نامه ژنو حرف می‌زنند

حسن روحانی هفته گذشته با کم سواد خواندن منتقدین ژنو از اساتید دانشگاه برای بررسی توافق ژنو دعوت کرد وگفت:

دانشگاه است که باید به میدان بیاید و کمک کند. شما به ما راه‌حل بدهید. شما در بخش اقتصاد و سیاست به ما راه‌حل بدهید. خود شما باید دانشگاه را نقد کنید. چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا استادان خاموشند؟. ما شهامت سقراط‌وار را می‌خواهیم. از چه می‌ترسید؟ چرا یک کار بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود. استادان دانشگاه خصوصی برای رییس‌جمهوری نامه می‌نویسند. چرا نمی‌آیند حرف بزنند و صحبت کنند؟. لااقل این توافق ژنو اولین گشایش برای دانشگاه و برای پول دانشجوها بود. فقط یک عده معدود که از جای معدود تغذیه می‌شوند. آنها باید حرف بزنند. آنها هم البته حرف بزنند اشکال ندارد، نقد کنند اشکال ندارد، چرا یک عده کم‌سواد بیایند حرف بزنند؟ استادان دانشمند ما بزرگان دانشگاه ما خصوصی چرا حرف می‌زنند و نمی‌آیند در میدان.

به نظر می‌رسد دعوت مجدد روحانی از صاحب نظران حامی دولت به آن علت باشد که کفه صاحب‌نظران و دانشگاهیان منتقد ژنو به طور محسوسی سنگین‌تر از حامیان آن است و از همین روست که روحانی برای رهایی از فشار افکار عمومی در خصوص دستاوردهای ژنو خود را نیازمند یاری صاحب‌نظران می‌بیند.  دیروز در راهپیمایی 22 بهمن پلاکارد و دست‌نوشته‌های متعددی در دست مردم بود که در خصوص روند مذاکرات و نتایج آن ابراز نگرانی شده بود.

راهپیمایی 22 بهمن

دانشگاهیان بی اطلاع از متن مذاکرات

دکتر سعید‌ زیبا کلام از منتقدین توافق ژنو که در سال‌های آغازین انقلاب در سمت‌های مختلفی در دستگاه دیپلماسی کشور نظیر سفیر جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین و ریاست اداره سازمان‌های بین المللی وزارت خارجه ایفای مسئولیت کرده و در بیست و هشتمین اجلاس آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEI) یکی از اعضای هیئت اعزامی کشور بوده است در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی خواسته بود که سرلشکرانه با دانشگاهیان رفتار نشود وی نوشته بود:

در سخنرانی اخیر خود خطاب به دانشگاهیان اظهار تألم کرده‌اید که «چرا دانشگاه خاموش است؟» و «چرا دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می‌کنند؟» و «چرا فریاد نمی‌زنید؟ چرا وارد میدان نمی‌شوید؟».

ـ جناب آقای رئیس‌جمهور! آیا اساتید دانشگاهی از جریان مذاکرات که همواره توسط وزیر خارجه دولت جنابعالی بر محرمانه‌بودن آن اصرار و تأکید ویژه‌ای داشته‌اند کمترین اطلاعی دارند که بتوانند پس از ارزیابی آن‌ها به میدان آمده اعلام نظر کنند؟

… آقای رئیس‌جمهور! هنگامی که بسیاری از تشکل‌های دانشجویی به واسطه‌ی جو رسانه‌ای‌ـ‌امنیتی خاصی که در این ماه‌های اخیر سیطره‌یافته جرأت نمی‌کنند پا به میدان گذاشته از انگشت‌شمار اساتید دانشگاهیِ دل به دریای انقلاب زده دعوت به سخنرانی کنند، جنابعالی به‌راستی انتظار دارید اساتید دانشگاهی به بحث و ارزیابی این به زعم حضرتعالی «کار بزرگ بین‌المللی» بپردازند؟

 



کلمات کلیدی : انرژی هسته ای، سانتریفیوژها، حقوق دان، ظریف، حسن روحانی، رفسنجانی
ن : محسن
ت : 92/12/1:: 7:23 عصر
 
آرشیو مطالب
امکانات جانبی

تحلیل آمار سایت و وبلاگ